Twerk - czyli taniec wyzwalający kobiecość!

Cześć kochani!

Jak tam u was? Mam nadzieję, że wszystko w porządku i że dalej biernie ćwiczycie. Niestety pogoda ostatnio nam nie dopisuje, przez co chyba wszyscy odczuwamy tego skutki. Przychodzę dzisiaj do was z postem o mojej ukochanej pasji, czyli tańcu jakim jest twerk.

Zacznijmy od tego czym jest twerk?

Twerk to taniec pochodzący z Nowego Orleanu, który ma swoje korzenie Afrykańskie. Polega na wykorzystywaniu w tańcu bioder oraz pośladków w niskiej, przysadzistej pozycji. Wiele osób uważa, że jest to taniec prowokujący oraz ma zabarwienie erotyczne.

Czym jest twerk dla mnie i dla wielu moich uczniów?

Jak wiecie, bądź nie, jestem instruktorką twerku. Zaczęłam go tańczyć w wieku 16 lat i od razu zakochałam się w tym stylu. Zaczęłam chodzić na warsztaty taneczne, które w tamtym okresie prowadziło niewielu instruktorów, ponieważ twerk nie był tak popularny. Większość osób krytykowała ten styl za zbytnio wyzywający, dla mnie ważne było zrozumienie historii skąd on się wziął. Twerk Europejski różni się bardzo od tego Afrykańskiego - ponieważ w Afryce był on nieodłącznym elementem najróżniejszych obrzędów religijnych przez plemienia. Początki popularności tego stylu sięgają jednak lat 90, kiedy to w Nowym Orleanie, Afroamerykanie rozpowszechnili twerk w kulturze hip-hopowej. Dokładnie w tym samym czasie doszło do erotyzacji tego tańca i powstania związanych z nim stereotypów, prawdopodobnie przez panujący wtedy rasizm. Fenomen ten zaczęto bowiem kojarzyć wyłącznie z czarnoskórymi i latynoskimi kobietami. Aktualnie twerk jest znany na całym świecie, tańczą go wszystkie rasy ludzkie. Co do samopoczucia w trakcie tańczenia - pierwsze co zauważyłam to to, że stałam się pewniejsza siebie, bardziej niezależna i kobieca. Przestałam się czuć jak dziecko a odnalazłam w sobie dojrzałą osobę i w końcu zaczęłam się sobie podobać. Ponadto widząc moje kursantki, które tak samo jak ja zaczęły przejawiać te same cechy, dało mi to do myślenia jak wiele rzeczy jest w stanie zmienić pasja.

Czy to nie cudowne? Nabyć te wszystkie umiejętności, cechy i dodatkowo spalić kalorie, oraz umięśnić ciało?

Ciekawostka: Czy wiecie, że twerk, dzięki technice pracy bioder, pomaga kobietom w rodzeniu?

Poniżej wstawiam wam 5 minutowy trening twerku by Hip Shake Fitness, który jest świetny dla początkujących osób.

Musicie go wypróbować!



Miłego dnia!
Wasza Olga

Komentarze

Popularne posty